Ørnen som arbejdsplads

I Børnehuset Ørnen ser vi huset som en helhed, hvor fagligheden sættes højt. Anerkendelse, rummelighed og medbestemmelse er vores nøgleord i hverdagen.

Vi arbejder hele tiden med at udvikle og styrke vores fælles arbejdsplads. Vi revurderer løbende vores praksis, og her er god mulighed for at være en del af forandringsprocesserne og at få indflydelse på den pædagogiske praksis. Både i Ørnen, men også i vores faglige netværk i klyngen. Her har vi blandt andet praktiknetværk, sprognetværk og førskolegruppenetværk.

Vi er en personalegruppe, der er nysgerrige på hinanden, og som tør sige tingene højt - både, når tingene går godt, og når de går mindre godt. Vi har et stort fokus på vores arbejdsmiljø, som vi mener, at alle har et ansvar for at få til at fungere.

Vi arbejder i teams, og hver team har en koordinator tilknyttet, der fungerer som sparringspartner. Vi vægter det tværfaglige samarbejde højt - både på tværs af huset, men også på tværs af klyngen.

Social hygge og faglig udvikling

I Ørnen kan vi rigtig godt lide at være sammen - også udenfor arbejdet. Vi har et festudvalg og holder fire årlige fester. Det kan for eksempel være bold og grill om sommeren og julefrokost i december. Vi er en fleksibel arbejdsplads, og vi ved, at sammenhængen mellem privatliv og arbejdsliv også har betydning for arbejdsglæden.

Vi prioriterer vores medarbejderes udvikling, og det er vigtigt for os, at du har mulighed for at udleve dine faglige interesser gennem dit arbejde hos os. Da vi har en masse dyr, er nogle af vores medarbejdere blandt andet blevet uddannet i håndteringen af krybdyr gennem Zoologisk Have.

Kompetenceudvikling er noget, der kommer hele huset til gavn, og vi nyder at give læring videre til hinanden. Vi er en del af en klynge med stor faglighed og tæt samarbejde, og vi sparrer ofte med hinanden.

Vi er en uddannelsesinstitution og modtager derfor pædagogstuderende fra Københavns Professionshøjskole.