Nye forældre

Når I har fået tilbudt og accepteret en plads i Ørnen, må I meget gerne kontakte vores pædagogiske leder Maria på 21 26 64 34. Så får I at vide, hvilken stue jeres barn skal gå på, og vi aftaler et møde mellem jer og personalet forud for opstart.

På mødet holder vi vores opstartssamtale og taler om vores forventninger til hinanden. Vi fortæller en masse om, hvem vi er, og vi taler om jer og jeres barn. Vi vender madvaner, sovevaner, særlige hensyn osv. På den måde har vi de bedste forudsætninger for at give barnet en tryg start.

Vi anbefaler, at I sætter 1-2 uger af til indkøring, og at barnet får nogle korte dage til at starte med. Der er stor forskel på børn og hvor hurtigt, de falder til, og derfor tager vi altid udgangspunkt i det enkelte barns behov og er i løbende dialog med jer under indkøringen.

Tre måneder efter opstart inviterer vi jer til en samtale, hvor vi taler om, hvordan det er gået med indkøringen. Vi har derudover løbende samtaler ved behov, og I er altid velkommen til at tage fat i os, hvis I har brug for en dybere snak end den, der foregår i garderoben.